Välkommen

Vad roligt att du hittat till vår hemsida. Skogsängskyrkan vill vara en kyrka som rymmer hela livet och alla sorters människor. Skogsängskyrkan på Söderbyvägen 12 är vår självklara mötesplats. Här firar vi gudstjänst och bjuder in till flera olika slags aktiviteter.

En kristen församling består i första hand av människor. Människor som efter bästa förmåga och utifrån sina förutsättningar försöker leva efter Jesu exempel och uppdrag. Vi är alla på väg, genom livets olika växlingar.

Till Skogsängskyrkan kan man komma trosviss men också trevande, prövande eller ifrågasättande. Vi tror på det goda mötet. Mötet mellan människor och mötet med Gud ­ – hoppas vi får möta dig.

Välkommen till våra samlingar.

Under Menyval Nyheter och Information (Programblad) hittar du vad som händer i Skogsängskyrkan.

Information från Equmeniakyrkan angående Coronaviruset

Dagens bibelord