Skogsängsmålarna

Vi är en grupp på 6 personer som träffas i Skogsängskyrkan och målar akvarell en gång i veckan.

Vi har träffats på kurser hos olika konstnärer under årens lopp. Aktiviteten är en Studiecirkel i Bildas regi och vi har hållit på sedan våren 2014.

Vi arbetar under olika teman t ex Dans, Vinterlandskap, Sjöfåglar, Höstens frukter och inspirerar varandra med att experimentera med olika tekniker.

Skogsängsmålarna har haft ett antal utställningar under åren. Hösten 2016 fick vi  hänga några av våra tavlor i ”Oasen” i Skogsängskyrkan under en dryg månad. Under våren 2017 hade vi utställning i Kummelby kyrka norr om Stockholm. I augusti var vi med på Uttrans konstrunda och nu senast i oktober hade vi utställning i ”Gluggen”, Folkets hus i Rönninge.

Blir du nyfiken och vill veta mer?

Skogsängsmålarna gm May-Britt Gustafsson

Gå in på vår hemsida skogsangsmalarna.se