Uthyrning

I kyrkan finns, förutom lokaler för gudstjänster, även lokaler för samvaro och ungdomsverksamhet. Uthyrning kan endast ske på sådana tider och villkor att församlingens egen verksamhet kan bedrivas utan problem. Lokaler kan hyras ut till kommunen, ideella föreningar och församlingens medlemmar under förutsättning att hyresgästerna följer samma regler som gäller vid församlingens arrangemang i kyrkan.

Bland annat gäller:

• Hyresgäster och besökare skall visa respekt för att Skogsängskyrkan är en kyrka där man regelbundet samlas till gudstjänst.
  • Alkoholhaltiga drycker och andra njutningsmedel (droger), som inte finns till salu i matvarubutiker, får inte bjudas ut eller nyttjas.
  • Rökning är inte tillåten inomhus.”

Lokalerna som hyrs ut har olika storlek, standard och användningsområden.

Kyrktorget är den största lokalen. Den tar ca 50 serveringsplatser och 70 personer i biosittning. Lokalen är utrustad med bioduk och bildprojektor. Den är lämpad för föredrag och olika typer av sammankomster. Ljudanläggning finns.

Oasen har soffor, stolar och bord. Lämpligt för mindre grupper, samtal och stillhet.

Två smårum finns som kan användas till gruppsamtal. Det finns plats för ca 8 personer i varje rum.

Det finns även ett barnrum på ca 20 kvm som är lämpad för olika aktiviteter t.ex. lek och bordtennisspel.

Köket är utrustat med kaffekokare, vattenkokare samt porslin för ca 75 personer. Kyl, frys och mikrovågsugn  finns.

Lokalerna har WiFi för våra besökare.

Entré med kapprum och toalett.

Efter önskemål kan vi ansvara för kaffeservering alternativt annan förtäring.

För bokning och prisuppgift kontakta.

Pastor Sven-Gunnar Lidén, Mail: pastor@skogsangskyrkan.nu
Ordförande Hanna Daub, Mail: hanna.daub@gmail.com